הגבר המושלם שלך – ביקורת

מריה שראדר הינה השם החם בתעשייה, כנראה ששמעתם שנה שעברה בהיותכם תקועים בביתכם על אחד מכמה הלהיטים של ענקית הסטרימינג נטפליקס בכיכובה של הישראלית שירה האס, "המורדת". שראדר חוזרת אל מדינת מולדתה לפרויקט שנשמע כמו קומדיה רומנטית, לא רחוק ממה ש"היא" מאלפים ושלוש עשרה בבימויו של ספייק ג'ונז נתפס בתחילתו. בכדי לממן את מחקרה אלמה (זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים בברלין האחרון, מארן אגארט) מקבלת את ההצעה להשתתף בניסוי: במהלך שלושה שבועות, תחייה יחד עם טום האנדרואיד (דן סטיבנס בגרמנית שוטפת)  שתפקידו לגרום לה אושר.

במובן מסווים שעתו הראשונה מתנהלת כקומדיה רומנטית חביבה, המתעלת תודות הכימיה שבין אגארט וסטיבנס. רק לקראת מערכתו האחרונה שמצליח הסרט לזכות בערכתי המלאה. למרות שמתרחש בעתיד הלא רחוק הרי שמודבר באלגוריה על עולם הדייטינג במאה העשרים ואחת. אפליקציות מטינדר ועד okcupid עוזרות למצוא את הפרטנר האיידיל. הרי שבסרט האנדרואיד נבנה במפעל בתיאום המאפיינים או הפנטזיות של הבנ\ת זוג. כך למשל  הפרטנר האולטימטיבי של אלמה טום מדבר עם מבטא בריטי כי כך מתברר אפיון שנחשק בענייה.

מתוך "הגבר המושלם שלך" (באדיבות Beta Cinema)

אך מתברר שכל השלמות הזאת הינה דמיונית, הרחק מהישג יד, הצגה אחת גדולה מבלי קהל. כך שלעיתים נוטים לשכוח שאנו בסך הכול בני אדם וגם כאשר נשבעים לעצמינו שלא נפעל בדרך ספציפית ובכל זאת מתעלמים, הכל בסדר, זאת האנושיות. "הגבר המושלם שלך"  הפתיע טובה, קונספט חמוד המנוצל עד טיפתו האחרונה, למשל: סצנה של דקה המורכבת מסרטוני יוטיוב ממחישה כיצד פועל וחושב האנדרואיד.  סטיבנס פוסט "אחוזת דאונטון"  מוכיח את עצמו כשחקן שאינו פוחד לקחת סיכונים, מ"האורח" ועד "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga" ובנוסף המסך הקטן עם סדרת גיבורי העל "לגיון". סטיבנס מצליח לקלוע בול בניואנסים שלו כאנדרואיד. הדרך בה מגיש את הטקסט מצליחה לעלות חיוכים.

שום שיטותיו של סטיבנס לא יעבדו מבלי השותפה המושלמת, זכייתה של אגארט בפרס השחקנית בפסטיבל הסרטים בברלין, מוצדקת. אט, אט אנו חודרים אל תוך שכבותיה ומגלים את סיפורה האמיתי וקורע הלב שמטופל במיומנות ואחריות, סיפורה מסתיר את הפחד המהותי שמודע או לא מסתתר אצל כל אדם ואדם, הפחד למות לבד. בהצלחתה משלבת בין הליכות לבין אסרטיביות והצלע השלישית סנדרה הולר ("טוני ארדמן") במעיין תפקיד אורח קטן מצליחה להשאיר כתמיד רושם טוב במיוחד עם מעט זמן המסך שברשותה.

""הגבר המושלם שלך" הדהים תודות אמירותיו הקריטיות לגבי עולם הדייטינג כיום ומחוזק על ידי שני שחקניו. ראשון, אגארט בתפקיד הראשי מצדיקה את זכייתה בפרס השחקנית בפסטיבל ברלין, שני,  סטיבנס (כהרגלו) מעניק הופעה כובשת בתפקיד האנדרואיד. היצירה בקלות ייתרה מצטרפת לשורותיהם של מיטב הקולנוע הגרמני העכשווי: "טוני ארדמן", "ויקטוריה" ועוד. סרט חמים, מצחיק, לעיתים מרגש ומעורר מחשבה.

(אור פז)

כתיבת תגובה